Persona

Heb je al eens gehoord van het woord Persona? Waarschijnlijk niet of net pas. Hieronder lees je wat er mee wordt bedoeld.

Een van de moeilijkste elementen van omzet realiseren, is het vinden van klanten. Hoe vind je klanten en hoe bereik je klanten? Wanneer je daar antwoord op hebt gevonden, wordt het een stuk eenvoudiger. Vaak denken (startende) ondernemers niet goed genoeg na over wie hun klant (persona) is en hoe ze waarde kunnen toevoegen (oftewel vraag kunnen creëren). Een manier om daarvoor te zorgen, is eerst een heel nauwkeurig beeld creëren van wie de doelgroep is en dat doe je met het uitwerken van persona’s.

Hieronder kun je een document downloaden waarin het belang van een persona verder staat uitgewerkt en hoe je dat doet.

Het bovenstaande sluit goed aan op het invullen van het Lean Canvas Model.

Persona’s

Leer in dit document wat persona’s zijn en hoe het uitwerken van dit document je verder gaat helpen in het bereiken van je doelgroep.

Mocht je nog meer informatie willen lezen, dan staat hier ook nuttige informatie.

 

Open chat
Dag ondernemer,
Kan ik je ergens mee helpen?
Stuur me een bericht en ik antwoord zo snel mogelijk.

P.S. Een website is maar een website, pas wanneer je elkaar spreekt weet je wat je aan elkaar hebt. Een kennismakingsgesprek is zonder factuur of verplichtingen.
Powered by